viernes, 3 de marzo de 2023

Aprendizaxe-servizo: limpamos a praia como parte dun proxecto interdisciplinar!

Este trimestre, os alumnos  e alumnas de 6º EP estivemos sumerxidos nun proxecto de comprensión moi interesante que levamos a cabo dende a materia de Ciencias Sociais: “Stop cambio climático”. Todos nós estamos profundamente preocupados e concienciados sobre a problemática que isto supón, sobre como afecta aos ecosistemas e á nosa vida cotiá como sociedade, polo que quixemos analizar as súas causas e consecuencias para intentar solucionalo.


Comezamos cunha rutina de pensamento (vexo, pensó, pregúntome), reflexionando sobre unhas imaxes preocupantes que amosaban os estragos que pode causar o cambio climático: inundacións, incendios forestais, secas, perda de ecosistemas...



Ademais, intentamos buscar posibles solución traballando en equipo través da destreza de pensamento Resolución de problemas. Analizamos o problema principal e, a partir de aí, foron xurdindo ideas moi significativas acerca de medidas que consideramos relevantes e que axudarían a deter esta situación, entre elas a regra dos tres erres. Tamén aprendemos o que é o desenvolvemento sustentable e a súa importancia, e analizamos as nosas propias accións cotiás: como estamos a axudar a reducir o impacto do cambio climático?




Asimesmo, tivemos que investigar en equipo acerca de diversos desastres de orixe natural e outros causados pola acción do ser humano: incendios forestais que queiman milleiros de hectáreas, borrascas, o fenómeno das illas de plástico do Pacífico catástrofes petroleiras, como a do Prestige, ou nucleares, como Fukushima ou Chernóbil. Despois de realizar a investigación, elaboramos un PowerPoint para explicar ao resto da clase as nosas pescudas a través dunha presentación oral. Todos concluímos que é moi importante xerar conciencia na poboación, para que, entre todos, poidamos salvar ao planeta. Esta exposición oral levounos a reflexións moi acertadas e razoables.




Como punto e final ao proxecto, fomos á Praia de Cabanas para limpala e, deste xeito, realizar un servizo á nosa comunidade, aportando o noso graíño de área. Enchemos varias bolsas de lixo e ficamos abraiados e preocupados pola cantidade de residuos que van parar ás nosas praias.



Os nenos e nenas de 6º EP somos parte das novas xeracións que veñen dispostas a cambiar o futuro do planeta e a loitar contra as inxustizas. E que mellor forma de contribuír dende a nosa escola que manterer a natureza limpa , reciclar e aforrar enerxía? Xuntos podemos! 💚🌍

lunes, 23 de enero de 2023

Unha rica ensalada!

Levábamos moitos días sen poder baixar ao horto xa que o mal tempo non o permitía. E cal foi a nosa sorpresa cando descubrimos o ben que estaban as nosas leitugas, polo que decidimos colleitalas. 
Cada un de nós fómonos moi contentos á casa cunha leituga polo que hoxe comeremos unha rica ensalada!








 

lunes, 16 de enero de 2023

Proxecto sobre a Unión Europea

Como parte da materia de Ciencias Sociais, os alumnos de 6º EP pechamos o primeiro trimestre levando a cabo un breve proxecto sobre a Unión Europea. Foi moi interesante e aprendemos moitas cousas sobre ela: os 27 países que a forman, así como as súas capitais, os países que son candidatos a entrar, as súas orixes e características ou os seus principais órganos de goberno. 

Tamén aprendemos o que significa os conceptos de "mercado único" e "libre circulación", así como formar parte da Zona euro ou do Espazo Schengen, e que vantaxes ten ser cidadáns da Unión Europea.

Ademais, realizamos unha investigacion por equipos. Cada equipo escolleu dous países membros e buscou información sobre eles: localización, clima, moeda, idiomas oficiais, tradicións, gastronomía... e espuxemos as nosas indagacións ao resto dos nosos compañeiros.




Con toda a información recabada, elaboramos un cartel informativo de cada un dos países, para despois colgalo nos corredores da escola, no que chamamos "Espazo Europa", un recuncho informativo para que todos os nenos e nenas da escola aprendan do noso traballo.










ESPAZO EUROPA






miércoles, 21 de diciembre de 2022

Describimos lugares importantes para nós

Este primeiro trimestre, dende a materia de Lingua Galega estivemos a traballar as descricións, tanto de persoas como de obxectos e lugares. Por unha banda, practicamos a estrutura dun texto na escrita, coidando moito a ortografía, a puntuación e a redacción deste tipo de textos.


Ademais, tamén tivemos ocasión de expoñer de forma oral aos nosos compañairos unha descrición detallada dun lugar familiar para nós. Algúns escollemos a nosa vila (Pontedeume, Curtis ou Weymouth), outros optamos por cidades espalladas por toda a xeografía española, dende Madrid a Lanzarote, e outros preferimos lugares un pouquiño máis afastados, como Londres, Portugal ou París.

Despois de redactar por escrito dita descrición, elaboramos un PowerPoint personalizado e expuxemos o noso traballo aos nosos compañeiros. Houbo tamén tempo para unha quenda de preguntas despois de cada presentación, pois os demáis compañeiros tiñan curiosidade por saber máis cousas sobre os nosos lugares. Aprendemos datos interesantes, que é do que se trata!






lunes, 19 de diciembre de 2022

Wonders of nature

Durante las últimas semanas, en clase de inglés de 6º EP hemos estado trabajando la unidad 2, que tiene como temática principal los accidentes geográficos.

Para comenzar, aprendimos el nuevo vocabulario y practicamos la pronunciación mediante una presentación PowerPoint. También llevamos a cabo una puesta en común sobre las maravillas del mundo.

Tras aprender la teoría sobre la formación de los grados comparativo y superlativo, practicamos mediante fichas online y escritas, para luego hacer comparaciones de manera oral.

Una vez trabajamos todo el contenido de la unidad, decidimos poner en marcha un pequeño trabajo individual. Para ello, cada alumno escogió un accidente geográfico alrededor del mundo.

A partir de ahí, cada uno realizó una investigación de su lugar, buscando información específica como, por ejemplo, la ubicación, el clima y una descripción del mismo. Además, como el aspecto gramatical propio de esta unidad son los adjetivos, el trabajo debía contener un ejemplo con los diferentes tipos de comparativos que estudiamos (comparativo de superioridad, de igualdad, de inferioridad y superlativo de superioridad e inferioridad).

Entre las opciones trabajadas se encuentran las cataratas de Iguazú, el volcán Etna, la cueva de los cristales, la isla de Santorini, el Lago Ness, la cadena montañosa de Los Alpes y muchos más.

Para plasmar toda la información recabada, los alumnos elaboraron estos “lapbooks” tan creativos que presentaron de forma oral al resto de la clase.








Finalmente, colgamos todos nuestros trabajos en el pasillo. ¡Pasaos a echar un vistazo!














domingo, 27 de noviembre de 2022

CERTIFICADO EN LA PLATAFORMA FICTION EXPRESS

Hace unas semanas, Carmen recibió un certificado de aportación destacada en la plataforma de lectura interactiva Fiction Express, que tiene como principal objetivo mejorar la competencia lectora a través del poder de la participación.

Cada 8 semanas se inicia la publicación de tres libros diferentes, semanalmente y por capítulos. El argumento de los mismos se deja íntegramente a decisión de los lectores, quienes, a través de sus votos y del diálogo creativo con el autor en el foro, deciden cómo sigue, lo cual es algo muy motivador para los alumnos

Desde el equipo que gestiona Fiction Express, quisieron destacar y premiar la calidad de los comentarios de Carmen en el foro. Para ello, le enviaron un diploma personalizado y la invitaron a participar en un encuentro virtual entre la autora, Clara Cortés, y los demás alumnos premiados a nivel España con el certificado en el foro del libro El reto, del nivel 2.

Fue muy interesante, ya que Carmen tuvo la oportunidad de participar en un debate sobre la historia del libro y de hacerle un par de preguntas a la autora.

📖 ¡ENHORABUENA, CARMEN! 📖